Mar 8, 2012

Semangat Dari Azlan Ismail & Resha Hamzah

Assalamualaikum,


Memang masakan udang dan tempe tuan menjadi kesukaan saya apabila menjamahnya semalam. Tiada sangsi lagi!

Perkara penting yang tuan perlu tahu:

1. Banyakkan bahan bacaan dalam  dtor memori tuan mulai sekarang

2. Target buku apa yang mahu saudara tulis

3. Rajin ke kedai buku- Bedah isi kandungan buku yang saudara suka baca

4. Catat segala idea yang tuan rasa penting- Walaupun di atas sehelai kertas tisu- A. Samad Said melakukan kaedah ini sejak lama dahulu.

5. Berdoa kepada Tuhan kita iaitu Allah.

Sekian, wassalam.

Atas tu adalah emel dari En Azlan Ismail, penulis buku Eee..Sayur! Buku terbitan Galeri Ilmu Sdn Bhd yang terbaru dan hangat di pasaran. Karya sulung beliau bersama Editor Buku/Novel, En Amir Abd Hamid@ Resha Hamzah :
 
  
Terbit juga rasa cemburu melihat orang lain menulis dan menghasilkan karya. InsyaAllah, ada rezeki dan ilham kurniaan Allah SWT aku pun mahu meniti laluan yang sama seperti mereka.

Namun tidak semua hajat dan impian itu dapat digapai dengan begitu mudah. Pasti ada ujian di hadapannya. Dan ujian itu yang sedang aku lalui. Lappy! Ia sedang rosak minta dibaiki sekarang. Moga-moga ada pertolongan di sebalik ujian ini. (Ada sesiapa yang nak hadiahkan aku laptop baru?) :)

Terima kasih yang tidak terhingga juga kepada En Amir @ Resha Hamzah sebab sudi mengajak chef cap ayam sepertiku memasak di rumahnya untuk santapan tengah hari. Nak di ikutkan macam tak sempat rehat sejam untuk balik masak. Tapi atas kerjasama mereka ( Lan, Alif, Amir) sempat juga kita sediakan makanan tengah hari. Menu? Agak best juga. Pandai Lan pilih barang dapur. Pengantin baru lah katakan. (den tahu masak ape yang ada je) :)

Terakhir untuk kali ini, jangan lupa beli Majalah Q&A, ANIS dan ASUH keluaran April. Ada isu menarik untuk anda tatap dan amal. Jangan lupa juga baca artikel aku di ANIS. InsyaAllah :)


“Ya Allah, ajarilah aku akan segala hal yang bermanfaat bagiku dan berilah manfaat semua pengetahuan yang telah aku pelajari. Sungguh Engkau Zat Yang Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana ”

Kata-kata semangat untuk anda -

Hakikatnya hidup adalah perjuangan. Setiap perjuangan adalah untuk mendapatkan kemenangan. Kemenangan untuk mencapai "baldatun thaibatun warabun ghafur" iaitu menuju kehidupan yang aman, damai, bahagia dan makmur dalam keampunan Allah.


Ilalliqa'



1 comment:

Post a Comment

Artikel Terbaru Artikel Terdahulu Home